Analiza statystyczna na drodze rozwoju

Prowadzenie procesów badawczych związane jest z zachowaniem kilku zasad. Przede wszystkim odnoszą się one do tego, że pozyskiwane dane powinny być rzetelne. W celu zwiększenia jakości przeprowadzanych procesów korzysta się z analizy statystycznej, która może dotyczyć bardzo wielu obszarów, a przy tym może tak dawać wiedzę o świecie bądź też służyć jako wskazówka w procesach zarządzania przedsiębiorstwem.

Wiedza przekłada się na działanie

Znając cel badania można projektować jego dalsze etapy, a przy tym wykorzystywać odpowiednie narzędzia usprawniające cały proces. Analizy statystyczne można przeprowadzać w takich obszarach jak:

  • sektor finansowy;
  • marketing i sprzedaż;
  • modelowanie danych i ekonometria;
  • badania rynku medycznego/farmaceutycznego.

Analizy w dziedzinie marketingu

W dziedzinie marketingu oraz sprzedaży można skupić się na segmentacji rynku, ale także na prognozowaniu sprzedaży oraz określaniu wartości marki. Często podejmuje się także badania mające na celu zbadanie poziomu obsługi klienta bądź efektywności kampanii reklamowych. Wszystkie te działania mają na celu rozszerzenie posiadanej wiedzy na temat kondycji przedsiębiorstwa, a przy tym każde z tych działań:

  • koncentruje się na różnych potrzebach;
  • można ująć w sposób jakościowy bądź ilościowy;
  • pozwala na kreowanie dalszego działania;
  • umożliwia wydobycie najważniejszych informacji.

Najważniejsze jest bezpieczeństwo

W obszarze badań rynku medycznego czy farmaceutycznego analizy statystyczne mają specyficzny charakter pod tym względem, że odnoszą się do kwestii dotyczących bezpośrednio zdrowia, poczucia bezpieczeństwa oraz wartości i jakości życia człowieka. Analizy można wykorzystać między innymi w:

  • badaniach statystyczno-epidemiologicznych;
  • elektronicznych kartach obserwacji pacjentów (eCRF);
  • badaniach obserwacyjnych.

Mając na uwadze szerokie zastosowanie analiz można powiedzieć o nich, że są one przydatne wszędzie tam, gdzie jest bardzo dużo danych, które zastosowanie może wpłynąć na skuteczność podejmowanych działań.

Badania są wzmocnienie dla wzrostu

Analiza statystyczna odpowiedzialna jest za wzmocnienie podejmowanych działań w różnych obszarach rynku. Dzięki ich zastosowaniu możliwe staje się rozwijanie nowych planów oraz realizacja kluczowych dla danego przedsięwzięcia wartości. Zwracając uwagę na wartość wiedzy pozyskanej w procesie analizy można mówić o niej jako podstawie do budowania działających strategii rozwojowej.

Tagi

analizy statystycznebiostatystykaanaliza statystycznaanalizy rynkuanalizy danychanaliza danychanaliza rynkubadania statystyczne