W dzisiejszym obszarze opieki zdrowotnej, który jest bardzo konkurencyjny oraz gdy masz do czynienia z miażdżącym obciążeniem administracyjnym i rosnącymi kosztami na każdej płaszczyźnie, potrzebujesz narzędzi, które możesz wykorzystać, aby Twoja praca była opłacalna. Strategie, które zamieściliśmy poniżej, mogą mieć ogromny wpływ na Twoje wyniki finansowe, przy niewielkim nakładzie czasu lub kosztów.

Spójrz i zdecyduj, która taktyka będzie najlepiej pasować do Ciebie. Oceń, gdzie znajdują się niektóre z potencjalnych obszarów, które możesz poprawić (nieefektywny kalendarz spotkań, duża rotacja pracowników, pacjenci, którzy odchodzą z powodu długiego czasu oczekiwania) i zaskocz ich wprowadzając parę zmian dzięki tym poradom.

 

Zaistniej w obszarze online.

Jeśli nie masz jeszcze strony poświęconej swojemu gabinetowi ani nie podjąłeś się żadnej innej aktywności w Internecie, zdecydowanie jesteś w tyle. Obecnie 72% pacjentów używa internetu w celu uzyskania informacji na temat opieki zdrowotnej. Natomiast aż 62% osób wybiera swojego lekarza za pomocą recenzji online. Twoja obecność w internecie ma kluczowe znaczenie. Pewne jest, że jeśli niema o Tobie nawet śladu w Internecie, wielu nowych pacjentów Cię po prostu nie znajdzie. Swoje oprogramowanie medyczne bardzo ciekawie prezentuje w filmach na swoich kanale Medfile. Możesz czerpać natchnienie na tym kanale.

Poza budowaniem profesjonalnej strony internetowej , jest jeszcze kilka innych rzeczy, które powinieneś zrobić. Załóż swoje konto na stronach medycznych, aby pacjenci mogli odnaleźć Cię online. Możesz również stworzyć swój profil na znanych stronach z recenzjami. Stwórz też miejsce w mediach społecznościowych dla Twojego gabinetu. Wszystkie te kroki umożliwią potencjalnym pacjentom wyszukać Cię w internecie - a Twoi obecni pacjenci będą zadowoleni, że jesteś online.

 

Popraw swoją strategię gromadzenia i pozyskiwania pacjentów.

Są różni pacjenci, na niektórych poświęcasz dużo czasu, na innych mniej, jedni są mniej drudzy bardziej wypłacalni. Pamiętaj aby zadbać też o siebie i zatrzymywać oraz pozyskiwać takich pacjentów, na których też uda Ci się więcej zarobić. Zwróć również uwagę na podpisane kontrakty ze służbą zdrowia oraz innymi placówkami w których pracujesz. Przeanalizuj, które z Twoich działań zawodowych zajmują Ci najwięcej czasu, a są najsłabiej opłacane. Pomyśl o zmianach, które mógłbyś wprowadzić, aby poprawić te proporcje. Wybierz pasującą Tobie strategię praktyk rozliczeniowych.

 

Wizyty „po godzinach” w formie wideo rozmowy.

Wszyscy wiedzą, że potocznie nazywane wizyty po godzinach mogą zwiększyć dochody. Oczywiście, pewnie tak jak większość lekarzy, prawdopodobnie szukasz równowagi między pracą, a życiem prywatnym i nie chcesz pracować po godzinach. Ale co, jeśli mógłbyś w innej formie zaoferować wizyty po godzinach? Co by było, gdybyś mógł zamienić te nagłe, niecierpiące zwłoki rozmowy z pacjentem, które już wcześniej na pewno często otrzymywałeś na płatne wizyty wideo? Możesz zmieścić więcej wizyt w ciągu dnia, konkurować z innymi gabinetami, które są otwarte tylko od 8.00 do 17.00, i nie tracić pacjentów dzięki wygodnym opcjom planowania włączając w to wideo rozmowy. Dzięki tej zmianie możesz zwiększyć liczbę pacjentów, odzyskać utracone dochody z czasu, który nieodpłatnie poświęcasz pacjentom, a także utrzymać równowagę między życiem zawodowym, a prywatnym.

 

Zmotywuj swój personel.

Pracownicy są Twoim najcenniejszym dobrem. Weź przykład z Southwest i przyjmij teorię, że szczęśliwsi pracownicy oznaczają szczęśliwszych pacjentów. Pamiętaj o pochwałach dla swojego personelu każdego dnia, jeżeli na to zasługują. Poprzez takie zachowanie zachęcisz ich do dalszego działania. Daj też pracownikom głos w trakcie realizacji różnych projektów czy pomysłów. Istnieje wiele kluczowych sposobów, aby zainspirować pracowników do codziennego poświęcenia się pracy. Pamiętaj, że bardziej doceniany i zmotywowany pracownik, będzie pracował lepiej i efektywniej.

 

Współpracuj ze swoimi pracownikami.

Nawet jeśli posiadasz mniejszy gabinet, prawdopodobnie współpracujesz z kilkoma asystentami lekarza lub pielęgniarkami. Upewnij się, że pracują oni na najwyższym poziomie oraz, że posiadają niezbędne umiejętności do wykonywania swojej pracy. Poproś ich, aby spełniali szybkie, pilne prośby i pacjentów, aby mogli oni dostać się o gabinetu w jak najkrótszym czasie oraz abyś Ty nie musiał się tym zajmować, a w tym momencie możesz zająć się swoimi pacjentami w gabinecie. Im bardziej pracownicy wykonują zadania na najwyższym poziomie - tym więcej przychodów uzyskasz (pacjenci będą szczęśliwsi).

 

Opracuj lepszy harmonogram.

Optymalizacja harmonogramu spotkań to jedna z tych rzeczy, która umożliwia zachować świetną równowagą między pracą a życiem prywatnym. Jak zrobić tak, aby pacjent, który ma do Ciebie krótką, nie wymagającą sprawę mógł nie oczekiwać długo na wizytę oraz nie blokować wizyt innych pacjentów?

Zapewnienie wirtualnych wizyt może pomóc w rozwiązaniu tych problemów. Wirtualne wizyty pacjentów są być bardziej elastyczne, ponieważ pacjenci mogą po prostu zalogować się online z dowolnego miejsca. Jeśli  nagle okazuje się, że masz wolne 10-minut lub więcej, możesz połączyć się z Internetem, rozpocząć wirtualną wizytę - i nie tracić czasu. Dodatkowo, w przeciwieństwie do zwykłej wizyty, pacjent nie musi czekać w biurze, aż będziesz wolny. Drobne, pilne potrzeby w zakresie opieki nie będą już kierowały pacjentów aby udali się do najbliższej placówki, lecz zrobią to online.

 

Nie bój się renegocjować swoich umów.

Wielu lekarzy nigdy nie zawraca sobie głowy renegocjacją umów z płatnikami. Ale ty możesz! Jeśli dysponujesz danymi, które pokazują, że to co robisz osiąga świetne wyniki w opłacalny sposób, możesz poprosić o podwyżkę. Chociaż można to zrobić na własną rękę , może warto rozważyć znalezienie wykwalifikowanego konsultanta biznesowego opieki zdrowotnej, aby pomóc w podjęciu sprawy.

 

Zmniejsz ilość niezrealizowanych wizyt.

Nie przychodzenie na wizyty przez pacjentów lub ich późne anulowanie może dużo kosztować Twój gabinet. Wprowadź np. anulowanie wizyty za opłatą, jest to mała rzecz, a naprawdę może zmobilizować Twoich pacjentów.

 

Zastanów się nad modelem pracy „Concierge”.

Dla wielu lekarzy przejście na system concierge może być świetnym sposobem na zwiększenie dochodów przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążeń administracyjnych. Przekształcenie w praktykę concierge nie jest prostym działaniem, ale może przynieść ogromne korzyści. Polega to na podejmowaniu się mniejszej ilości usług przy jednoczesnym wzroście ich ceny, ale też specjalnym traktowaniu pacjentów.